Centrum Zarządzania Wdrożeniami świadczy usługi na rzecz transformacji cyfrowej Uczelni oraz wspiera procesy zarządcze, w szczególności poprzez zarządzanie projektami informatyzacji. CZW rozpowszechnia wiedzę i kompetencje związane z zarządzaniem projektami, a także nawiązuje i modeluje współpracę z interesariuszami zewnętrznymi AGH. Jednostka gromadzi menedżerów projektów oraz specjalistów w obszarze transformacji cyfrowej.
Wiodącym działaniem jednostki jest realizacja programu strategicznego Transformacja Cyfrowa AGH (DX.AGH), a w jego ramach programu operacyjnego Data-centryczna Struktura Informatyczna (DSI@AGH), uwzględniającego m.in. optymalizację zarządzania zasobami organizacji oraz elektroniczny obieg dokumentów. Program DSI zmierza do wprowadzenia architektury korporacyjnej wraz z narzędziami IT ją obsługującymi.
Projekty produktowe - celem jest powstanie i wdrożenie nowego produktu i /lub przeprowadzenie wszelkich niezbędnych analiz prowadzących do podjęcia decyzji o tym, czy warto dany produkt wytwarzać i w jaki sposób;
Projekty wdrożeniowe - celem jest wdrożenie i/lub dostosowanie istniejącego produktu;
Projekty optymalizacyjne - celem jest usprawnienie/zmiana istniejących rozwiązań prowadząca do optymalizacji zasobów wykorzystywanych przez to rozwiązanie;
Projekty organizacyjne - celem jest wprowadzenie zmian do struktury organizacyjnej i regulaminowej Uczelni jako całej organizacji lub (do) poszczególnych jej podjednostek;
Projekty badawczo - rozwojowe - celem jest działalność twórcza, która obejmuje badania naukowe lub prace rozwojowe i jest podejmowana w sposób systematyczny w celu zwiększenia zasobów wiedzy oraz ich wykorzystania do tworzenia nowych zastosowań;
Projekty kompetencyjne - celem jest upowszechnianie i rozwój kompetencji w organizacji;
Projekty komercjalizacyjne - celem jest wprowadzenie gotowych rozwiązań na rynek i przekazanie ich do utrzymania m.in. poprzez działania marketingowo-sprzedażowe;
wsparcie w realizacji projektów;
definiowanie produktów,
rozwój i wdrożenia produktów,
komercjalizacja produktów.
standaryzacja,
doradztwo,
analizy,
planowanie i monitorowanie,
zapewnienie kompetencji.
szkolenia,
zarządzanie wiedzą,
organizacja wydarzeń,
programy talentów,
programy mentorskie.
nawiązywanie i modelowanie relacji,
transfer wiedzy i umiejętności związanych z misją,
realizacja wspólnych przedsięwzięć związanych z misją.
CZW korzysta w codziennej pracy z narzędzi wspierających pracę zespołu w zakresie:
Korzystamy z pełnego pakietu Microsoft Office 365, produktów firmy Atlassian (Jira, Bitbucket) oraz narzędzia Trello.
Metodyki ramowe porządkują zakres, zasoby i cykl życia projektu. Metodyki operacyjne porządkują przepływ pracy w zespole projektowym, maksymalizując efekty tej pracy.
Nasze projekty realizujemy zarówno kaskadowo (waterfall model), jak i zwinnie (Scrum), a w pracy działamy w duchu Manifestu Agile.
Jeżeli interesuje Cię w jaki sposób korzystamy z wymienionych narzędzi lub chcesz sprawdzić, czy dane rozwiązanie może wspomóc Twoją pracę, skontaktuj się z nami.